TIVOLI JO9-1

Voorjaarscompetitie

door Dion Bell 10-03-2018

Valkenswaard JO9-3 - Tivoli JO9-1 (1-3) 4-6

De eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie was een feit. Uit tegen Valkenswaard, het was duidelijk dat het een tijdje geleden was. Er werd onzorgvuldig gespeeld, onnodige dribbels, passes niet in de voeten, schoten niet op doel. Wel komen we verdiend op voorsprong, Gvensly zette goed door en kon uiteindelijk de bal in doel tikken. Een paar goede voorzetten van Stijn kwamen net niet bij de spelers voor het doel. Hierin zag ik wel de laatste trainingen terugkomen, ze pikken het snel op. De eerste helft hadden we de druk op de tegenstander, zodat het wachten was op ons 2e doelpunt. Joep heeft 1e kwartier geen bal gehad, maar toen na een fout op het middenveld niet werd terug verdedigd, stonden Tommy en Joep ineens tegen 3 spelers (1-1). Voor rust scoorden we nog 2 keer, deze wedstrijd gingen we niet verliezen, maar door onzorgvuldigheid en niet gretig op de bal geef je ze wel mogelijkheden. Een bekeken schot buitenkant voet van Pim bracht de marge naar 3, hierna startte de tegenstander zeer fel, binnen 2 minuten scoorden ze 2x, we lieten 1 speler 5 man passeren waarna deze netjes afmaakte. Even hierna, geen druk op de bal en de stand was 3-4. We waren de betere en dat lieten we uiteindelijk ook zien door nog 2x te scoren uit individuele klasse. Goed resultaat, maar inzet en focus moeten beter. Trainingspuntjes!